Handels- og abonnementsbetingelser

Generelle oplysninger:

iWater Denmark ApS
Fredensvej 5
4200 Slagelse
tlf 24605020
 
E-mail; Support@iwater.dk

CVR: 32269923

Hos iWater Denmark tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer. 

Salg generelt

Når du bestiller varer via vores website, skal du være opmærksom på følgende: iWater.dk’s ordresystem sender kunden en e-mail, der indeholder aftalen mellem virksomheden og kunden. Den endelige prisaftale fremsendes pr. e-mail som en faktura på købet. På denne faktura er evt. rabatter fratrukket.

Priser

Alle priser på websitet angives i DKK inklusiv moms og alle danske afgifter m.m. Priserne er ekskl. forsendelsesomkostninger (porto). Bestiller du fra et andet EU-land, betales dansk moms og ingen told efter reglerne om varernes frie bevægelighed. Bestiller du fra et ikke EU-land, vil du ikke betale dansk moms, men varerne kan blive pålagt told og moms i dit hjemland.

Betaling

Betales der med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internetbutik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200 DKK, når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.

De data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL). Det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken iWater Denmark ApS eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet trækkes, når din ordre afsendes fra iWater Denmark ApS, og der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

I webshoppen på iWater.dk kan du betale med følgende betalingsmidler:

 

Abonnementer

Du modtager altid en kvittering via e-mail for hver betaling. Du kan til en hver tid logge på min konto og se alle dine kvitteringer.

Har du behov for at ændre/opdatere dine kortoplysninger, kan dette gøres ved at logge på min konto og opdatere kortoplysningerne for abonnementet.

Levering

iWATER.dk benytter GLS som fragtfirma.

Din bestilling tillægges porto jf. GLS til enhver tid gældende takster.

Hos iWater.dk tilbyder vi  levering inden for 3 hverdage, så du kan få din pakke så hurtigt som muligt, efter du har bestilt.
Leveringstiden på mærke- og feriedage kan være 1-2 dage ekstra. 
Levering til pakkeboks

  • Har du har valgt levering til pakkeboks med GLS, får du normalt din pakke leveret dagen efter — så længe du har lagt din ordre inden kl. 9 mandag-torsdag.
    Bestiller du uden for disse tidsrum er leveringstiden normalt 2 dage (på nær helligdage eller weekend).

Levering til din dør eller til firmaadresse med GLS

  • Har du valgt levering til døren med GLS, får du din pakke leveret dagen efter — så længe du har lagt din ordre inden kl.16 mandag-torsdag.
    Bestiller du uden for disse tidsrum er leveringstiden 2-3 dage.

I tilfælde af forsinket levering hos iWater.dk’s leverandører, vil kunden modtage besked herom.

Hvis du bestiller flere varer samtidigt hos iWATER.dk vil varernes vægt blive lagt sammen. Forsendelsesomkostningerne blive udregnet fra den samlede vægt. Med leveringstid menes antallet af dage, inden ordren afsendes fra iWater.dk. I tilfælde af, at leveringstiden afviger væsentligt fra det anførte, vil du modtage besked herom, og du har mulighed for at fortryde eller ændre ordren.

Forsendelser til udlandet vil blive pålagt det gebyr, som PostDanmark opkræver.


Abonnementsordning vedr. køb af filtre

Ved ansøgning om et iWater abonnement, accepterer du, at vi kan opkræve periodemæssige abonnementsgebyrer fra dit kredit- eller betalingskort uden yderligere godkendelse. 

Opsigelse og automatisk fornyelse

Ved køb af et iWater filter abonnement, vil du automatisk modtage filtre hver måned, hvert kvartal eller en gang årligt. 
Ved abonnement vil pengene blive trukket, den dag varerne sendes ud fra vores lager. iWater.dk, kan aldrig trække et større beløb, end det du har godkendt ved indgåelse af abonnementsaftalen.
Ved prisforhøjelse vil du blive adviseret 1 måned forinden.

Du kan til enhver tid (blot 5 dage inden næste forsendelse) uden begrundelse opsige dit iWater abonnement ved at logge ind på din profil og annullere dit abonnement. 

Abonnementskøb afsendes hver den 1. mandag  i måneden, den 1. i hvert kvartal eller 1 gang årligt som efter dit behov. Du vil modtage din pakke fra  iWater 2-4 hverdage efter afsendelse. Der leveres varer alle ugens hverdage.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din varer, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse — når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Varen returneres kun i ubrudt emballage.

Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til support@iwater.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit løb. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Ved returneringen bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket i original emballage. Som kunde har du ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. trace & track nummer.
Du skal selv betale udgifterne ved returneringen af varen, når du fortryder.

Ved returnering bedes du sende med GLS erhverv – ikke alternative pakkedistributører og ALTID som erhvervsforsendelse til:

iWater Denmark
Fredensvej 5
4200 Slagelse
support@iwater.dk 

Du bør sende varen forsvarligt emballeret sammen med en kopi af fakturaen. Skriv venligst tydeligt, at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, og at du derfor ønsker at få tilbagebetalt varens pris.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug ved evt. at påfylde vand.

Hvis varen er prøvet, udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Manglende original emballage udgør en værdiforringelse. Så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Det kan ikke forventes at få det fulde beløb retur ved ioniseringsmaskiner og filtre, såfremt de har været taget i brug. Ved helt ubrugte varer returneres varens fulde købspris.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig. Herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering til pakkepost, som vi tilbyder) eller uden unødig forsinkelse. Under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Returnering ved fortrydelse

Hvis du fortryder købet, skal varen/varerne returneres til:

iWater Denmark
Fredensvej 5
4200 Slagelse
Support@iwater.dk 
– ikke alternative pakkedistributører og altid som erhvervsforsendelse

Dokumentation for dit køb samt returformular
Du skal ved returnering vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. 

BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet fordi:

  • du reelt har taget varen i brug
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt for, at du kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på
  • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Der ydes to års reklamationsret i henhold til købeloven (med mindre andet står anført ved varen), omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Skade på produktet, som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer, manglende vedligeholdelse eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles til iWater Denmark ApS inden for rimelig tid. Du skal reklamere inden for “rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Reklamationsretten er ikke gældende ved køb at brugte og pre-owned produkter.

Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. krediteres. I forbindelse med reklamationssager afholder iWater Denmark ApS returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelser rettes til:

iWater Denmark ApS
Fredensvej 5
4200 Slagelse
Support@iwater.dk 

Dine personlige oplysninger

Når du bestiller en vare hos iWater Denmark ApS skal du oplyse navn, adresse, e-mail og tlf.nr., så vi kan sende din varer til dig. Alle personlige informationer, som vi registrerer, bliver behandlet strengt fortroligt. De vil ikke blive solgt eller videreformidlet til tredjemand. Læs mere herom under vores privatpolitik 

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos iWater Denmak ApS kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – //ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse Support@iwater.dk

Standardfortrydelsesformular

Til:

iWater Denmark ApS
Fredensvej 5
4200 Slagelse

E-mail: support@iwater.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser: (her indsættes link til  standard formular.

[divider] [divider] [divider]

Modtaget den:                                                                              

Forbrugerens navn:                                                                                                                                           

Forbrugerens adresse:                                                                                                                                      

Forbrugerens underskrift:                                                                                                                               

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)